Imam Hassan Al-Banna : "Medan bercakap tidak sama dengan medan berkhayal, Medan beramal tidak sama dengan medan bercakap, Medan berjihad tidak sama dengan medan beramal ,Medan berjihad sebenar tidak sama dengan medan berjihad yang silap."
Wanita cantik melukis kekuatan lewat masalahnya, tersenyum saat tertekan, tertawa disaat hati sedang menangis, memberkahi saat terhina, mempesona kerana memaafkan… Wanita cantik mengasihi tanpa pamrih dan bertambah kuat dalam doa dan pengharapan…Wanita cantik mencintai Allah swt lebih dari segala-galanya...

glitter-graphics.com menunduk kerana malu dan menunduk kerana enggan, tiada berbicara dgn seseorang kecuali ketika tersenyum...itulah peribadi Rasulullah s.a.w...

Tuesday, August 16, 2011

LAWATAN KASIH RAMADHAN KE HOSPITAL LIKAS

Assalamualaikum wbt...

Di riwayatkan daripada Anas ra :Nabi Muhammad saw pernah bersabda ; " Tidak ada seorang pun di antara kalian di pandang beriman sebelum ia menyayangi saudaranya sesama Muslim seperti halnya ia menyayangi dirinya sendiri.."

si ibu yang dikatakan mengandun anak kembar. :)

ahli Nisa' Sepanggar

seorang ibu yang teruja menerima kunjungan kami

Syukur alhamdulillah...pada hari Sabtu yang lepas, iaitu pada tanggal 13 Ogos 2011, selepas Zohor, Dewan Pemuda Pas Negeri Sabah bersama dengan Nisa' Sepanggar dan juga MARSIS telah membuat satu kunjungan Ziarah Ramadhan ke Hospital Likas. Kunjungan tersebut di adakan adalah untuk mengeratkan hubungan silaturrahim dan juga memberi kata-kata semangat kepada para pesakit yang menghuni hospital tersebut.





berlatih mendukung bayi...insyaAllah,akan tiba juga masanya


Muslimat Nisa' Sepanggar dan MARSIS telah membuat kunjungan ke Wad Kenanga iaitu wad wanita bersalin. Semasa kunjugan tersebut, sebungkus kurma dan juga risalah Doa Pelindung Diri turut di edarkan kepada para ibu-ibu dan juga bakal ibu-ibu di wad tersebut.

semoga menjadi anak yang soleh :)


seorang ibu yang baru sahaja melahirkan sepasang anak kembar lelaki... :)


Melihat kedatangan para muslimat secara mengejut membuatkan beberapa para ibu tersentuh hati dan terpujuk kerana masih ada yang prihatin dan datang menjenguk mereka tatkala orang lain sibuk dengan membuat persiapan Hari Raya Aidil Fitri yang bakal menjelang tidak lama lagi.


subhanallah..comeiilll

seorang ibu yang betul-betul memerlukan kekuatan dek kerana keadaan anak yang dikandung adalah songsang..semoga Allah memberi kekuatan kepadamu




Tidak ada apa-apa yang mampu di berikan oleh muslimat Nisa' Sepanggar dan juga MARSIS melainkan doa agar mereka ini kuat dan tabah dalam melahirkan dan meramaikan umat Islam di muka bumi ini. Semoga perkongsian masalah dan beberapa tips sebelum/selepas melahirkan anak dengan para ibu dan bakal ibu ini merupakan satu perkongsian yang bermakna buat mereka.




ahli MARSIS yang turut mengunjung



Semoga bayi yang bakal di lahirkan ,lahir dalam keadaan yang selamat dan lancar dan kepada bayi yang sudah di lahirkan, semoga cepat membesar dan menjadi anak yang soleh dan solehah. Kepada bakal ibu dan para ibu di sana, sungguh besar jasa dan pengorbananmu dalam melahirkan seorang bayi ke bumi ini. Semoga denga kelahiran tersebut, bisa mensucikan segala dosa-dosa yang pernah kita lakukan sebelum ini. Semoga Allah swt redha dan melindungimu senantiasa.

"Siapa yang tidak sayang pada manusia, maka tidak akan di sayangi oleh Allah swt..."
Hadis Riwayat Daud, Tirmizi, Baihaqi dan Bukhari..

~erti hidup dengan berkongsi~




No comments:

Post a Comment